Daar zijn we weer ! - Reisverslag uit Parapat, Indonesië van Thea Meivogel - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer ! - Reisverslag uit Parapat, Indonesië van Thea Meivogel - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer !

Blijf op de hoogte en volg Thea

24 April 2014 | Indonesië, Parapat

Inmiddels hebben we hier in Pagandaran er alweer vijf dagen opzitten ,en de hoogtepunten van ons verblijf zitten erop nog drie te gaan hier
Het Nationale Park waar de apen en andere mooie dieren te bewonderen zijn , de Green Valley en het Paradise Island
waar we met een boot naar toe gaan en aldaar op het paradijselijke witte zand zullen barbecuen met vers gevangen vis , ben benieuwd?!
We zij dus inmiddels bij de Prambanan geweest hebben daar de zonsondergang gezien en gegeten met op de achtergrond prachtig verlicht de Prambanan en daarna naar het Ramayana Ballet erg mooi om te zien al begrepen we er niet veel van zelfs niet met de Nederlandse Synopsis die we daar kregen ,eerst uitgezocht wat dat dat betekende ;-))toen we dat gevonden hadden hadden we geen tijd meer om het verhaal te lezen ha ha wel om gelachen de meisjes op reis !!!
De volgende dag vroeg op Drie uur!!
Om 03.40 kwam de chauffeur ons ophalen om naar de Borobodur te rijden en daar de zonsopgang te bewonderen ,in de pikke donker een hoge heuvel beklimmen poeh wat een klus en wat vond ik T het weer eng langs diepe stukken ik voelde het gewoon ,maar kom op ff doorbijten je krijgt er wat voor terug en inderdaad dat kregen we om nooit meer te vergeten wat prachtig met op de achtergrond de Merapi vulkaan foto s zeggen niet genoeg hierover het gevoel moet erbij !

Nadat het licht was geworden op naar de Borobodur groot imposant en Hooooog daar gaan we weer
Helemaal beklommen en jawel dat kunnen wij wel elkaar kwijtgeraakt ha ha
Maar beide na ontelbare keren op de foto gezet te zijn met schoolklassen (al
mensen blijven je vragen of dat mag )
Toch apart van elkaar de top bereikt en de Boeddha in de stoepa aangeraakt en onze wens uitgesproken samen met heeeel veeeel andere mensen erg druk was het wel
Ik T bij de uitgang op Joke zitten wachten en na een heerlijke voetmassage die ik alvast liet doen kwam daar Joke aangewandeld ,gevonden ;-))
Weer terug naar het hotel en ff na in zwembad gedoken te zijn een dutje gedaan.
De volgende dag in Yogyakarta naar de Vredenburg een overblijfsel uit de koloniale tijd waar de Gouverneur verbleef ,een gebouw waar de geschiedenis verteld word heel mooi gedaan maar echt vrolijk word je er niet van het werd gebouwd tegen over het paleis van de Sultan zodat ze hem in de gaten konden houden!
Ook daar nog geweest de Vredenburg zag er prachtig iit goed onderhouden maar het paleis was twee x niks zonde van de tijd het stelde niets voor helemaal leeg en kaal
Op Zondag vertrokken met een prive auto met chauffeur heerlijk relaxt naar Pangadaran voor de prijs van € 60,00
Ben je 6 tot 8 u onderweg en zie je weer prachtige dingen ,en je kunt altijd nog je stoel naar achteren zetten en heerlijk een tukkie doen al lukt je dat niet het laatste stuk omdat de weg zo slecht is dat je nieren ff aan de wandel gaan .......
Aangekomen in Pangadaran naar het hotel wat Paul voor ons geregeld had dat is een verhaal apart en kunnen we beter toelichten als we terug zijn ,in ieder geval binnen 5 minuten besloten dat we daar nog geen uur wilde blijven
Dus hup gelijk op zoek naar een normale SCHONE hotelkamer en..... Gevonden 100 meter verderop even over de prijs onderhandeld koffers op laten halen en een super hotel nu heerlijk alles erop en eraan en schoon ruim en licht heeeeeeerlijk !
Het is twee x zo duur maar 100 x zo goed wij dus heel blij ermee
Zaterdag ff verkassen mogen we in de Suite omdat onze kamer geboekt is ook geen bezwaar toch;-))

Eerst weer ff een dagje bij gekomen en de boel verkent en afgelopenDinsdag naar de Green Canyon geweest eerst een bezoekje bij de makers van Palmsuiker en de houtsnijder van de Wajang poppen erg leuk allemaal wederom met prive chauffeur die ons werkelijk alles heeft laten zien ook de schild padden opvang waar we ze mochten vast houden heel erg leuk ,met de boot de Canyon in wat ook prachtig was wederom een dag met een gouden randje
Nu zijn we al twee dagen aan het chillen maken soms een wandeling over het strand en drinken daar wat Joke ligt soms even te bakken op het strand en ik T blijf liever dan bij het zwembad mij te heet en ik wil niet verbranden
Zo weer even alles opgeschreven nu tijd voor een lekker drankje en een duik
Word vervolgd.......
Foto s toegevoegd

• 28 April 2014 - 21:17

Helene:

Hallo meiden,
    Ben net terug van de camping, even snel gelezen wat voor rare en geweldige dingen jullie hebben gedaan, en hebben meegemaakt. Jaloers ben gek, had het ook wel willen doen zo avontuurlijk helemaal in mijn straatje.
    Nou meiden geniet er van kan niet wachten om al die gekke en geweldige verhalen te horen.
    Nog heel veel plezier veel liefs en kusjes en gezond thuis van jullie vriendin.